Strona 1 z 1

Gra na typy wspierające się

: 31-05-2017, 18:19
autor: edi8
Gra na typy wspierające się.

Rozpis, który może znaleźć zastosowanie do gry par z tzw. typów wspierających się, czyli pochodzących z tego samego meczu a których to ulokowanie na 1 kuponie jest niedopuszczalne w regulaminach firm bukmacherskich i nieakceptowane przez ich oprogramowanie.

Bywają bowiem często takie mecze, w których gracz ma przekonanie nie tylko co do końcowego rozstrzygnięcia 1x2, ale także do innych zakładów z oferty dla tego meczu jak under/over FT, under/over HT, HT, HT2, BTS itd. choć oczywiście nie tylko piłka nożna jest jedynym polem dla zastosowania tego rozpisu, bo może nim np. być także i tenis z typami na zwycięstwo i ilość setów - stąd wykonałem taki schemat rozpisu systemu, w którym mając do dyspozycji po 2 typy z 8 takich w/w meczów, te 2*8=16 zdarzeń są tak rozlokowane, iż nigdy nie występują w tej samej linii rozpisu czyli na tym samym kuponie, tak więc mogą być użyte w ramach całej gry tym systemem, gdyż nie kolidują z sobą wbrew regulaminowi.

Dobieramy 8 spotkań A-H z 2 typami z każdego z nich, przypisując im następujące numery:

# typy
A 01-03
B 02-13
C 04-06
D 05-12
E 07-11
F 08-09
G 10-15
H 14-16

a tu schemat ich rozpisu na 8 zakładów po 6 typów, gdzie każdy typ od 1-16 będzie użyty po 3x a więc na 3 kuponach:

01 04 05 08 13 16
01 06 07 10 12 13
01 09 11 13 14 15
02 03 07 08 10 16
02 04 05 09 10 11
02 06 08 12 14 15
03 04 05 07 14 15
03 06 09 11 12 16

koszt nadania 8*1=8j.

Gwarancje i szanse w/w rozpisu:
a/ przy popełnieniu 2 błędów, czyli przy dowolnym (więc ew. także przy 0 w 1z8 meczów) wejściu 14z16 typów - minimalna gwarancja wygrania 2 kuponów, choć przy takim trafieniu największa bo 77,5% szansa jest na wygranie 3 kuponów.
b/ przy popełnieniu 3 błędów, czyli przy dowolnym wejściu 13z16 typów - aż 99% szansa na wygranie 1 kuponu, a 58.6% szansa na wygranie 2-3 kuponów
c/ przy popełnieniu 4 błędów, czyli przy dowolnym wejściu 12z16 typów - 74% szansa na wygranie 1 kuponu
d/ przy popełnieniu 5 błędów, czyli przy dowolnym wejściu 11z16 typów - 44% szansa na wygranie 1 kuponu

Dla przykładowych równych kursów zdarzeń po @1.45 - AKO kuponu to 1.45^6=9.29 stąd:
1/ przy braku błędów wygrana to 8 kuponów, czyli 8*9.29=74.32j.
2/ przy 1 błędzie wygrana to 5 kuponów, czyli 5*9.29=46.45j.
3/ przy 2 błędach wygrana to minimum 2 kupony, czyli 2*9.29=18.58j.
choć najwyższe szanse są wtedy na wygranie 3 kuponów: 3*9.29=27.87j.
4/ przy 3 błędach aż 99% szansa na wygranie 1 kuponu
5/ przy 4 błędach 74% szansa na 1 kupon
6/ przy 5 błędach 44% szansa na 1 kupon

AKO z innych kursów można policzyć tym kalkulatorem potęgowania:
http://kalkulatory.kz1.pl/potegowanie.php

UWAGA: możliwą opcją gry jest tu także polowanie na wygranie 3 kuponów przy 2-błędach czyli 14z16 z w/w 77,5% szansą na to, ale przy zastosowaniu zdarzeń z kursami np. po @1.35 czyli na AKO 1.35^6=6.05 gdyż 3*6.05=18.15j. choć i gwarantowane minimum w postaci wygrania 2 kuponów także daje tu zysk 2*6.05=12.1j.
..................

Na koniec, porównanie efektu ew. gry singlami - przy tym samym budżecie 8j. i z tą samą skutecznością:
8 jednostek/16 singli=0,5j. na każdy typ
Wejście:
a/ 16/16 typów to wygrana 16*1.45*0,5=11,6j.
b/ 15/16 typów to wygrana 15*1.45*0,5=10.875j.
c/ 14/16 typów to wygrana 14*1.45*0,5=10.15j.
d/ 13/16 typów to wygrana 13*1.45*0,5=9.425j.
e/ 12/16 typów to wygrana 12*1.45*0.5=8.7j.
f/ 11/16 typów to wygrana 11*1.45*0.5=7.975j.
................

Re: Gra na typy wspierające się

: 03-06-2017, 12:33
autor: edi8
A tu kolejny rozpis, mogący znaleźć zastosowanie w ramach tej w poprzednim wpisie szeroko omówionej gry na tzw. typy wspierające się.

Dobieramy 7 spotkań A-G z 2 typami z każdego z nich, przypisując im następujące numery:

# typy
A 01-11
B 02-10
C 03-07
D 04-06
E 05-14
F 08-13
G 09-12

a tu schemat rozpisu tych 7*2=14 typów, na 4 zakłady po 5 typów, gdzie te zdarzenia są tak pomiędzy sobą rozlokowane, iż nigdy z tego samego meczu nie występują w tej samej linii rozpisu czyli na tym samym kuponie, tak więc mogą być użyte w ramach całej gry tym systemem, bo nie kolidują z sobą wbrew regulaminowi.

01 02 03 04 14
04 10 11 12 13
05 06 07 08 09
10 11 12 13 14

koszt nadania 4*1=4j.

Gwarancje i szanse:

a/ przy 1 błędzie, minimalna gwarancja wygrania 2 kuponów - ale przy takim trafieniu jest wyższe prawdopodobieństwo wygrania 3 kuponów
b/ przy 2 błędach, minimalna gwarancja wygrania 1 kuponu, choć pozostaje 44% szansa na wygranie wtedy 2-3 kuponów
c/ przy 3 błędach, 71% szansa na wygranie min. 1 kuponu
d/ przy 4 błędach, 43% szansa na wygranie 1 kuponu
....................